perjantai 11. lokakuuta 2013

Laukkukaksoset

Koska meillä molemmilla on erehtymätön tyylitaju samansuuntainen maku ainakin joissain asioissa, käytiin erään kerran seuraavanlainen keskustelu:
Ouva heitti tavaroitaan auton takapenkille kun oltiin palaamassa reissusta, en voinut olla huomaamatta tavaroiden joukossa laukkua, joka ei ollut mukana menomatkalla.
H: "Mistäs tuo on ilmestynyt?"
O: "Eikö olekin kiva? Äiti osti sen mulle äskön."
H: "On se, kummitäti osti mulle samanlaisen eilen.



Väri on Marimekon mukaan nimeltään syklaani. Koskaan kuullutkaan. Ei ole oikeasti noin violetti kuin kuvassa vaan ehkä vähän pinkimpään suuntaan olematta silti pinkki. Tässä voi myös huomata taipumustani ihastua näihin pinkin ja violetin sekoituksiin. Kummitätini muuten sanoi minulle, etten saa mustaa tai ruskeaa, mutta tämän voi kyllä ostaa. Nyt olen kiitollinen, koska onhan tuo tosi paljon kivempi ja ainakin omansa tunnistaa.

Aluksi olin vähän hämmentynyt tästä uudistuneesta Marimekon Olkalaukusta. Minulla on klassinen Olkalaukku mustana ja siinähän on vetoketju läpässä, kaksi taskua edessä ja itse laukku on vain yksi iso tila. No, tässä sitten onkin enemmän taskuja! Takaosassa on kaksi taskua lisää ja sisäpuolelta löytyy vetoketjutasku, jonka edessä on vielä kaksi taskua. Eli lokeroita piisaa. Käytettyäni laukkua useamman kuukauden, ja nyt jo hetken yliopistollakin, niin suurimmalla osalla taskuista on omat käyttötarkoituksensa: avaimet + bussikortti yhdessä, kännykkä + pinnipussi + nenäliinat, silmälasikotelo + aurinkolasit, iPodille ja purkkapussille taas on omat lokeronsa. Ainoastaan takaosan taskut ovat käyttämättä, en ihan niiden tarkoitusta ole vielä keksinyt, mutta sillekin voi tulla vielä aika.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti